Wednesday, February 18, 2009

Eu nu sunt Magda[3]


"Doamni-Doamni"

Aşa… Se făcea în visul meu că devenise simplu să mă cunosc cu Dumnezeu. De fapt cred ca el mă abordase.
"Salut"
"Salut"
"Sum merge? … merge?..."
"Merge… Da' pot să vorbesc cu "dumneavoastră", că am uitat să întreb.."
"Poţi"
"Şi pe la dumneavoastră… merge?"
"Merge, da' parcă mai bine-i pe-aici… păi să stăm şi noi ca oamenii la o bere, ce dracu' "
Ne aşezăm la terasa de lângă gară. Nu mai ştiu ce să zic. Cultură generală nu prea am. Nu ştiu dacă o să-i placă. Să fac, totuşi, nişte conversaţie… Oricum e un vis, dacă se leagă, se leagă, dacă nu merge, e că n-are cum.
"N-aveţi bere, Acolo?"
"Ei, nu prea beau, e şi ridicol, aşa…eu pe un nor, mai bate un vânt, mai cade o stea, şi eu să stau cu berea în mână… Mai dau şi eu o mână de ajutor… Că acuşi îs alegerile, sper să ies şi de data asta…"
"Pai…cum…e tot aşa?!"
"Da măi… şi n-am nimic nou în discursul de campanie… înainte, deh, eram mai tânăr, îmi mai cocea mintea câte ceva, mai apelam la o agenţie de publicitate, să mănânce şi ele un măr…pardon, o pâine…şi scoteam în faţă un Isus ceva, da' acuma… nu mai e cum era… nici eu nu mai sunt cel de ieri…"
"Da' …parcă erai veşnic"
"Eram, da' se erodează şi veşnicia asta…. "eraţi"-mă corectează - mi-ai cerut voie"
"A, da"
"Ia zi, dai şi tu berea asta?"
Nu e o întrebare. Că se făcu timpul să plătim. Abia ajunseserăm, dar am zis că aşa cum nu înţeleg nici veşnicia, … Şi poate mai are cate ceva de făcut pe-acasă… Deşi la cum arăta… Bătrânel bine, adică de tot, dar cu nişte riduri ciudate, nu erau de bătrâneţe… Ca un experiment nereuşit în Photoshop, zău aşa… Nici fericit nu arşta, nici nu se bucura de bere… încerca… cred. Am plătit. Arăta ca un homeless simplu.
"Să vă duc …[ezit] …acasă?"
"Adică…?"
Insist, deja mă încurcasem, n-aveam altă şansă decât să-i dau înainte.
"…vă conduc?... vă descurcaţi?"
"Păi casa mea-i peste tot…. rămân pe-aici".
Era homeless.

15 februarie 2009

© Magda

No comments: